Vrácení zboží / Reklamace
Reklamační řád
1. Všeobecná ustanovení
1.1 Tento reklamační řád je zpracován dle Obchodního a občanského zákoníku v platném a účinném znění (dále jen „Reklamační řád“) .
1.2 Produkty společnosti Provilan, s.r.o. se rozumí výrobky společnosti Provilan, s.r.o. uvedeno na eshopu www.provilan.sk a v ceníku společnosti Provilan, s.r.o. (dále jen „produkty“), který je k dispozici ke stažení na http://www.provilan.cz
1.3 Prodávajícím (dodavatelem) se rozumí společnost Provilan, s.r.o. se sídlem Praha, Rybná 716/24, 110 01 , IČ: 05384842(dále jen „prodávající“).
1.4 Kupujícím (objednatelem, odběratelem) se rozumí subjekt, který odebírá produkty přímo od prodávajícího (dále jen „kupující“).
1.5 Tento reklamační řád se vztahuje na produkty, u kterých je v záruční době uplatněna odpovědnost ze záruky za jakost produktů. Tímto Reklamačním řádem se řídí postup prodávajícího v případě uplatnění odpovědnosti ze záruky za jakost produktů.
1.6 Tento Reklamační řád se řídí Obchodním a občanským zákoníkem v platném a účinném znění, a je nedílnou přílohou smluv, jejichž předmětem je prodej produktů prodávajícím kupujícímu a kupující svým podpisem takové smlouvy vyjadřuje svůj souhlas s Reklamačním řádem prodávajícího.
2. Záruční doba
2.1 Prodávající odpovídá za vady produktů, které se na produktech vyskytnou v průběhu záruční doby, a to za podmínek uvedených v tomto Reklamačním řádu.
2.2 Záruční doba je 24 měsíců (dále jen „záruční doba“).
2.3 Začátek záruční lhůty plyne ode dne přechodu nebezpečí škody na produktech z prodávajícího na kupujícího.
2.4 Kupujícímu náleží při vadách, na které se vztahuje záruka za jakost, nároky z chyb dle bodu 3.1 tohoto Reklamačního řádu.
3. Nároky z chyb
3.1 Pokud se v průběhu záruční doby vyskytnou na produktech vady, na které se vztahuje záruka, je kupující oprávněn uplatňovat tyto nároky z vad produktů:
a) při jakýchkoli odstranitelných vadách produktů přísluší kupujícímu výlučně nárok na odstranění těchto vad nebo nárok na přiměřenou slevu z ceny, a to podle volby prodávajícího. V případě prokázání, že chyby produktů jsou sice odstranitelné, avšak s odstraněním chyb by byly spojeny nepřiměřené náklady, přísluší kupujícímu při takových chybách nároky z chyb podle bodu 3.1 písm. b) tohoto Reklamačního řádu. Posouzení, zda se jedná v konkrétním případě o vady odstranitelné či neodstranitelné, jakož i posouzení o nepřiměřenosti nákladů spojených s odstraněním chyb, náleží výlučně prodávajícímu. O výsledku takového posouzení je prodávající povinen kupujícího písemně informovat;
b) při neodstranitelných vadách produktů vzniká kupujícímu výlučně právo na dodání nových bezvadných produktů náhradou za produkty vadné nebo nárok na přiměřenou slevu z ceny produktu nebo vystavení dobropisu na vadný produkt, a to podle volby prodávajícího. Pro účely vystavení dobropisu na vadný produkt je kupující povinen předložit prodávajícímu kopii daňového dokladu, kterým byl tento produkt fakturován.
3.2 Podmínkou vzniku nároku dle bodu 3.1 tohoto Reklamačního řádu je skutečnost, že kupující prodávajícímu oznámil vady v souladu s tímto Reklamačním řádem, tzn. řádně a včas.
3.3 Nároky kupujícího z chyb produktů uvedených v ustanovení § 436 a § 437 Obchodního zákoníku v platném znění se pro smluvní vztah prodávajícího a kupujícího neuplatní.
4. Způsob uplatnění nároků z chyb
4.1 Prodávající poskytuje záruku za jakost jen za podmínek stanovených v tomto Reklamačním řádu, které musí být splněny současně (v případě nesplnění kterékoli z nich záruka bez dalšího skončí):
a) kupující učinil při převzetí produktů od prodávajícího či ihned bezprostředně po dodání produktů prodávajícím kvalifikovanou kontrolu dodaných produktů. Kupující je povinen převzetí produktů písemně potvrdit prodávajícímu na prodávajícím protokolu. Pokud kupující produkty od prodávajícího převzal nebo nepodal prodávajícímu písemnou zprávu o chybách produktů bez zbytečného odkladu po převzetí produktů od prodávajícího, znamená to, že produkty byly převzaty bez chyb;
b) kupující uplatní nároky z vad řádně a včas v souladu s tímto Reklamačním řádem (hlavně bod 4.2 Reklamačního řádu);
c) po celou dobu trvání záruční doby do produktu nezasáhne (např. formou úprav nebo oprav) žádná osoba, která k tomu není výslovně pověřena prodávajícím;
d) produkt bude kupujícím užíván jen obvyklým způsobem a v souladu s jeho účelovým určením;
e) bude zajištěna běžná údržba produktu.
V případě pochybností je kupující povinen prokázat, že produkt užíval v souladu s podmínkami uvedenými v bodě 4.1 písm. a)-e) Reklamačního řádu.
4.2 Když se projeví na produktu v záruční době jakákoliv vada, na kterou se vztahuje záruka za jakost, je kupující povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 dnů ode dne, kdy kupující vadu zjistil, doruč.
Adresa pro vrácení zboží:
CTPark Prague North, Hala: D8.7B unit B,
Úžice 341/2, 277 45 Úžice